ساختن عضلات از راه اشتباه

ساختن عضلات از راه اشتباه


هرچه که تابه حال برای ساخت عضلات در بدنسازی یاد گرفته اید در قیاس با تلاش و زحمتی که برای آن کشیده اید اصلاً قابل مقایسه نیست. صدها اشتباه در روند ساخت عضلات وجود دارد که افراد مبتدی و بعضاً با تجربه را با وجود حداکثر تلاش تان برای دستیابی به عضلات حجیم و قوی قربانی خودشان کرده و پیشرفت آنها را به نقطه بی حرکت می رساند.

مثل سایر چیزهای دیگر در زندگی بدنسازی نیز یک روند یادگیری دارد. البته این بدین معنا نیست که باید سال ها سعی و خطا را برای پی بردن به اشتباهات و یافتن راه درست سپری کرد. در عوض کاری که می بایست انجام داد این است: اگر قرار است راهی را بپیمائید پس بهتر است مسیر آن راه را از آنهائی بپرسید که دارند از آن راه باز می گردند. این نکته در بدنسازی یعنی یاد گرفتن اشتباهات از طریق بدنسازان باتجربه و پرسابقه ای که پیش تر از ما این اشتباهات را مرتکب شده اند.
مشکل اکثریت افراد مبتدی و تازه وارد در بدنسازی این است که به اشتباه توسط یکسری افراد سودجو و یا شرکت های فروشنده یکسری از محصولات راهنمائی می شوند. این افراد از این مسئله غافل اند که بدنسازی هم برای خودش راه تجارتی شده که در این میان مثل خیلی از تجارت های دیگر سودجویان به دنبال افراد ناآگاه و ساده لوح می گردند تا با دادن وعده های پوچ و توخالی آنها را سرکیسه کرده و در این میان تنها برای فرد یک تلاش بی ثمر و بعضاً بدنی با مشکلات ناشی از استفاده از داروهای غیرمجاز را در پی خواهد داشت.

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که برای وقت، پول و تلاش تان ارزش قائل هستید پس حتماً مواردی را که در ادامه مطلب به منظور راهنمائی شما عزیزان آورده شده است را مطالعه کنید تا بدین ترتیب با دید بهتر و آگاهانه تر مسیر پیشرفت در بدنسازی را با کمترین ضرر طی طریق کنید.ساختن عضلات از راه اشتباه قبل از این که بخواهید مخالفت کنید به این نکته توجه داشته باشید من شخصاً زمانی دونده دوی استقامت بودم. بنابراین استاندارد آمادگی سیستم تنفسی من به مراتب بالاتر از خیلی از مربی هائی است که فقط با وزنه سروکار دارند.

شنیدن این جمله از طرف برخی از کارشناسان فیتنس که تمرینات با وزنه به همان اندازه تمرینات ایروبیک در حفظ آمادگی قلب و شُش ها مؤثرند باعث تعجب من می شود واقعاً این افراد دارند سر چه کسی را کلاه می گذارند.

 تمرینات با وزنه ای به منظور بدنسازی طراحی شده است و تقریباً برای تحریک سیستم تنفسی بی فایده است. تمرین با وزنه با شیوه بدنسازها برای تقویت سیستم تنفسی دقیقاً مثل این می ماند که تمام روز را به بازی کامپیوتر بپردازید. البته در این شکی نیست که تمرینات مربوط عضلات بزرگی هم چون پا و تمرین با سیستم هائی هم چون سوپرست باعث می شود که فرد مثل یک دوندهٔ دوی ۱۰۰ متر به نفس نفس بیافتد. اما این شرایط به مراتب با یک برنامه تمرینی مناسب هوازی برای دستگاه تنفسی بسیار فاصله دارد.
هرگز در دام هجویاتی مثل این که می گوید تمرینات ایروبیک هر نوع شانس عضله سازی را از بین می برد گرفتار نشوید. تمرینات هوازی باید در برنامه تمرینی تان گنجانده شود حتی اگر لاغرترین آدم باشید و هدفتان رسیدن به حداکثر رشد عضلانی باشد تمرینات ایروبیک (هوازی) نقش حیاتی در ساختن عضلات ایفا می کند و نشان داده که با انتقال اکسیژن و خون به داخل عضلات باعث تسریع در روند ریکاوری بر اثر اجرای تمرینات وزنه می شود. به دلیل افزایش ورود اکسیژن به داخل جریان خون سیستم گردش خون گسترش می یابد و در نتیجه بر سایز و تعداد رگ ها افزوده می شود و از آن جا که تمرکز رگ های خونی بیشتر می شود سیستم گردش خون نیز از مسیرهای بیشتری توسط اکسیژن و مواد مغذی بافت های بدن را تغذیه می کند و هم چنین بر سرعت خروج مواد زائد از بافت ها که به نوعی باعث کُندتر شدن روند رشد عضلات و آهسته تر شدن روند ترمیم و ریکاوری می شوند نیز می افزاید و در نهایت محیط مناسب برای رشد عضلات فراهم می شود.
ساختن عضلات ار راه اشتباه تمرین زدگی جلوبازو و پشت بازوشرط می بندم هر کاری از دستتان بر می آید برای رسیدن به بازوهای حجیم انجام خواهید داد. جالب است هروقت که در باشگاه هستم بدنسازان با جثه کوچک و نحیفی را می بینیم که یک ساعت کامل را برای اجرای تمامی حرکات مربوط به جلوبازو و پشت بازو اختصاص می دهند. این افراد ست پشت سر ست اجرا کرده و هفته به هفته به همین کار ادامه می دهند و دریغا که در نهایت بازوئی برای ارائه دادن ندارند.چیزی که این افراد از تشخیص آن عاجز هستند این است که به منظور دست یابی به حداکثر رشد عضلانی و قدرت در عضلات جلوبازو به تحریک مستقیم کمی نیاز می باشد.خواهشاً یک نیم نگاهی به عضلات پایتان بیندازید.

 حالا سایز آنها را با سایز بازوهای تان مقایسه کنید. آیا به نظر عقلانی می رسد که همان مقدار زمانی که برای تمرین بازوها سپری می کنید را برای پاها هم همان اندازه در نظر بگیرید.
با علم بر این که پاها به طور معمول ۴ برابر بازوها است. حال سراغ عضلات پشت برویم و سایز کلی آنها را مقایسه کنید. سراغ عضلات سـینه رفته و همان مقایسه را انجام دهید. بنابراین باید تشخیص بدهید که یک گروه عضلانی بزرگ تر را می بایست به شکلمتفاوت تری از یک گروه عضلانی کوچک تمرین کنید. عمده تمرکز خود را بر روی تمرین عضلات بزرگ بدن هم چون پا، سینه، پشت و سرشانه متمرکز سازید. با تأکید بیشتر بر روی افزایش قدرت و حجم این عضلات بزرگ اطمینان داشته باشید که ساختن عضلات بازو نیز خیلی آسان تر انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که من به هیچ وجه نگفته ام که تمرین مستقیم برای عضلات بازو بی فایده است، بلکه سعی داشتم این نکته را خاطرنشان سازم که در تمرین عضلات کوچکی هم چون جلوبازو و پشت بازو در اغلب موارد تمرین کمتر به معنای نتیجه ای بهتر می باشد. ساختن عضلات از راه اشتباه تمرکز نکردن بر روی قوی تر شدن شمارش این که تا به حال چندبار در مشاوره هایم به بدنسازها و ورزشکاران جوان و مبتدی گفته ام که یک سیکل قدرتی را در همان اوایل برنامه تمرینی شان بگنجانند.
از دستم خارج شده. عضله سازی تقریباً همیشه در پی تمرکز بیشتر بر روی افزایش قدرت خواهد بود. امروزه اکثر بدنسازها مجدانه به تمرینات افزایش دهنده قدرت نمی پردازند و در عوض بیشتر انرژی و تمرکزشان را صرف تمرینات شکل دهنده عضله می کنند در صورتی که بدون افزایش قدرت تقریباً از افزایش حجم عضله نیز خبری نخواهد بود. از آن جائی که مدرنی شدن در تمامی ابعاد زندگی ما رخنه کرده بدنسازی و باشگاه های آن نیز در این میان بی نصیب نمانده اند و امروزه دستگاه های با زرق و برق آن چنانی و یکسری از وسائل و ملزومات دیگر هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کنند و در این میان وسائل اصلی بدنسازی و تناسب اندام یعنی همان دمبل و هالتر و بارفیکس و این قبیل وسائل بدنسازی هر روز نسبت به گذشته کم اهمیت تر می شوند. در نظر داشته باشید که هرچه قوی تر شوید به همان اندازه قادر به اجرای تکرارها و ست های بیشتر با وزنه ای سنگین تر نسبت به قبل خواهید بود و برای مدت زمان بیشتر و سخت تر به تمرین خواهید پرداخت و زمانی که مشاهده کردید هر هفته نسبت به هفته قبل قوی تر شده اید نگران افزایش حجم عضلانی نخواهید بود چون در پی افزایش قدرت حجم عضلانی نیز به دست خواهد آمد.
اگر باور نمی کنید دفعه ٔ آینده که به باشگاه رفتید به دنبال بزرگ ترین بدنساز داخل باشگاه تان بگردید و اگر دیدید که او قوی ترین فرد باشگاه است متعجب نشوید. واقعاً تابه حال چند نفر را دیدید که با جثه کوچک و سایز عضلانی پائین قادر به اجرای حرکت ددلیفت و یا اسکوات با وزنه های خیلی سنگین باشند. مطمئناً در بهترین شرایط این تعداد به بیش از انگشتان یک دست نمی رسید در صورتی که تعداد آنهائی که با حجم عضلانی بالا قادر به بلند کردن وزنه های فوق سنگین هستند فکر نمی کنم قابل شمارش باشند. ساختن عضلات از راه اشتباه گوش کردن به توصیه های یک بدنساز داروئیداروهای استروئیدی به دلیل بالا بردن توانائی ریکاوری بدن باعث می شوند که فرد بیشتر تمرین کند و توأماً باعث تسریع فرآیندهای فیزیولوژیکی در بدن می شوند که به صورت نرمال ظهور آنها به این سرعت اتفاق نمی افتد.
در بیان دیگر یعنی افزایش سطح هورمون ها، بدنسازهای مسابقه ای نه تنها از انواع داروها و هورمون های مصنوعی بلکه از یکسری عناصر دیگر که مدد علم پزشکی هر روز به دنیای پزشکی معرفی می شوند و با استفاده از شگردها و فرمولاسیون های مختص به خودشان تمام تلاش شان را در جهت شکل دارتر کردن عضلات می کنند.با این تفاسیر آیا گوش دادن به توصیه های این قبیل افراد برای یک بدنساز طبیعی مثمر ثمر خواهد بود. ساختن عضلات از راه اشتباه تقلید کامل از برنامه های ارائه شده در مجلاتاجرای موبه موی برنامه های تمرینی فلان قهرمان که در مجله به چاپ رسیده است کار درستی نیست چون اکثر قهرمانان سال های زیادی است که به تمرین پرداخته اند و بدنسازان مبتدی از گذشتهٔ تمرینی آنها اطلاعات چندانی ندارند و پیش خودشان فکر می کنند که اگر برنامه تمرینی حال حاضر این قهرمانان را اجرا کنند پس حتماً مثل آنها خواهند شد. داشتن این نوع رویکرد در بدنسازی آن هم برای یک بدنساز مبتدی تنها نتیجه ای که برای فرد در پی خواهد داشت تمرین زدگی و کاهش سایز عضلانی خواهد بود.

راه کار: به توصیه های شخصی گوش کنید که مثل خودتان استاگر هدفتان قدرت و حجم عضلانی به صورت طبیعی است پس به توصیه های بدنساز باتجربه و یا مربی گوش دهید که به صورت طبیعی این کار را انجام داده است. آیا برای پول دار شدن به توصیه های فردی گوش می دهید که به او چند میلیون دلار ارث رسیده است. مطمئناً جواب تان خیر خواهد بود. بنابراین چه لزومی دارد حتماً به توصیه های یک بدنساز با ژنتیک استثنائی که آن را از والدین به ارث برده گوش بدهید
 

وقت خریدن لباسهای بهــاری دقت کنید،
....................لباسهایی بخرید با جیب های بزرگ
....................به اندازه ی دو دست،

 

http://www.downloadha.com/shop/opirus-s.jpg

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:راه هایی برای عضله سازی مناسب,
ارسال توسط میلاد نیکو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 577
بازدید کل : 52277
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

>